Translate

donderdag 11 februari 2010

shadowbox kaart STAP VOOR STAP



dit was een hele leuke opdracht voor Jolanda van cards ect. shop. ik kreeg een mailtje of ik stap voor stap fotos wou maken. als ik een shadowbox kaart maak.! prima! leuk! dus ik ben enthousiast begonnen:

als je een shadowbox kaart besteld bijcards ect.shop krijg je een SVG file.( er zijn verschillende vensters te bestellen) en die open je in scal. en je hoeft verder niks aan te passen. maar gewoon uitsnijden in SCAL (sure cuts a lot)
ook heeft jolanda leuke achtergrond files . die je zo kan printen. en zo weer een leuk achtergrondje kan maken zoals ik in dit voorbeeld heb gebruikt


en dat ziet er dan vervolgens zij uit:



daarna ril je met je scor-pal op 1,5 cm en 3 cm. aan beide kanten en bij beide vellen


je moet ze dan even vouwen tot je dit hebt gekregen:
en daarna kan je hem bewerken zoals jij dat wilt, ik zou mijn uitwerking even laten zien, ik ben met mijn airbrush aan de gang gegaan. en de achtergrond geairbrusht.
ook het bloemetje heb ik bewerkt met de airbrush. zo lijkt het net of het elfje straks in de lucht vliegt


daarna snij je de rand van de bloem uit. ( ook dit zit in je kant en klare pakket. hoef je niks voor te doen. alleen een ander papiertje op je mat plakken :)

daarna heb ik met distress inkt de randjes bewerkt. en daarna kan je hem heerlijk versieren zoals jij wilt. ik heb dat gedaan met deze onwijs lieve elfjes binnenkort verkrijgbaar bij DOLLS

!


daarna bevestig je dubbelzijdig tape aan de uiteinde van de kaarten:

en dan aan elkaar plakken... en KLAAR IS MARTINE :)








en het perfecte van deze kaart: hij past ZONDER problemen in een 14 bij 14 envelop!

31 opmerkingen:

  1. Hey Martine,
    Ik denk dat Jolanda weer erg blij is met je werk.......want dit ziet er weer prefect uit.
    Ik ben ook al weer aan het uitleven op de volgende opdracht.
    Ik heb er weer ééntje klaar, maar die mag ik nog niet plaatsen.....de patronen waren nog niet helemaal klaar.
    Knuff Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie kaart ze blijven mooi deze model kaarten.
    Zag dat je de scorpal hebt is die echt zo handig als ze zeggen???
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi tinke,
    ik vind de scor-pal erg fijn heb zowel de inch versie als de cm versie.je moet er even mee leren werken. maar ik vind het zelf een prettig gereedschap. en gebruik hem dagelijks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HOI MARTINE

    IK HAD AL EEN BERICHTJE GESTUURD MAAR OF HIJ AANGEKOMEN IS,JE KAART IS SUPER.

    BEN NU MET DE ANDERE SHADOW BOX BEZIG.,EN IK HEB WEER EEN LEUKE DIGI STAMP GEHAD.
    WE BLIJVEN LEKKER BEZIG.
    GR YVONNE

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Martine,dit heb je mooi uitgebeeld...ik heb maar één probleempje (lees reuze groot probleem!) ik heb nog steeds geen cricut! :-(
    Maar jouw shadowboxkaart (wat een naam!)ziet er allesinds prachtig uit!Liefs,Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is super mooi. Leuk gedaan ook met de airbrush.
    Groetjes,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauuuw!! Wat een beauty is het weer geworden.
    En wat een super gave machine zeg! Ziet er super de luxe uit!

    Liefs mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend!! En wat een mooie workshop!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Martine!
    En wat omschrijf je dit duidelijk!

    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat mooi en wat lief van je
    dat je heel de beschrijving erbij zet

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Martine,
    wat een prachtige kaart, en wat heb je het mooi uitgelegd , is goed te volgen zo met de foto\s
    groetjes andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super, lieve afbeelding, leuk model! Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig kaartje Martine en wat heb je een goede uitleg gegeven! top xxx marley

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat gaaf zeg echt leuk martine goed gedaan groetjes christa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk gedaan zo en de kaart is prachtig.

    gr.louise

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je goed uitgelegd. En de kaart is super leuk geworden.

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit model blijft leuk om te maken.Leuk die stempels van de elfjes.

    Gr Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heey martine
    wat een super gaaf kaartje
    erg leuk gedaan
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een moooooie shadowkaart, en heel goed uitgelegd. Leuk om er zo stap voor stap naar te kijken en te zien hoe iets wordt opgebouwd.
    groetjes Gretha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh wat schitterend gemaakt Martine,lief dat elfje,mooi dat papier.
    en bedankt voor de hele goede uitleg.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is echt geweldig. heel leuk gedaan.

    gr sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi Martine wat een prachtige kaart en wat een mooie en duidelijke workshop heb je erbij gemaakt . Echt super dat je het wilt delen met ons.

    groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een geweldig gaaf kaartje, prachtig! En bedankt voor de tips.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige kaart. Super gemaakt.
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een superleuke kaart. Moet toch maar weer eens achter mijn SCAL-account aangaan want soms vergeet ik wat voor fantastische dingen je ermee kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterende kaart! En je uitleg is heel duidelijk. Dank je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hallo martine,

    ik zit met verbazing te kijken. doe je dit metde cricut en computer?? heb sinds kort een cricut maar wist niet dat dit kan. Hoe doe je dit???

    Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, ik ben verliefd op je kaart :)
    Vind hem fantastisch mooi!

    Liefs, Nyna.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi, mooi, mooi! En wat leuk dat je de beschrijving laat zien!

    groetjes,
    Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoy Martine,
    Wauw! Schitterend! Zou je eens je eigen shop willen beginnen met jouw creaties ;-)) ik zou zeker vaste klant worden bij jou! :-))
    xxx
    C.

    BeantwoordenVerwijderen