Translate

donderdag 25 maart 2010

flappen kaart met werkbeschrijving tutorial

Dit is de voorkant:


Voorkant met het strikje los:


Binnenkant van de kaart:


Achterkant van de kaart:


Ik heb veel vragen gekregen over deze flappenkaart hoe ik deze gemaakt had. Wat is dan handiger dan een uitleg op de blog.

Begin met een stuk basis papier van 15 bij 26 cm en ril deze op 15cm. Ik gebruik hier altijd mijn score-pal voor maar dat kan je ook met het botte kant van een mesje doen.


Maak twee stroken van 4,5 en 15 cm van hetzelfde papier. Ril ze allebij op 8 cm.



We gaan nu aan de gang met designpapier. Ik heb gekozen voor 2 vellen van 15 bij 15 cm van het oh zo schattige Making memories flutter papier.


Naast de 2 vellen hierboven heb je 2 nog 2 vellen nodig. Deze snij je tot een formaat van 15 bij 10.5cm. Ik heb zelf weer gekozen uit de serie Making-memories flutter papier.



Als laatste 2 stukken design papier van 7,5 bij 4 cm.



Plak dubbelzijdig plakplastic zoals op de foto:



Kijk even waar je de 2 flappen wilt hebben. Het mooiste is dat ze de grote flap tegenhouden.



Als je tevreden bent kan je ze vastplakken:





Ik heb alle designvellen plus de kaart voorzien van bruine inkt aan de zijkanten. Ik vind het een mooi effect geven. Plak het designvel van 15 bij 15 cm bovenop de kaart zodat je niet ziet hoe de flappen bevestigd zijn.




Je kan alle design vellen op hun plek plakken (zie foto). In de flappen maken we gaatjes. Ik heb de crop-a-dile hiervoor gebruikt.



De eyelets kunnen er nu in:



Nu kan je de kaart naar hartelust versieren. Ik heb gebruik gemaakt van deze stempels:
piggy- vogeltjes voeren en de piggys-narcis


Daarna ben ik aan de slag gegaan met de Floral punches deze ponsen zijn erg leuk om te gebruiken. je kan zo namelijk echt reliƫf in je bloem maken.


Ik laat hier even zien hoe dat moet. Je ponst uit cardstockpapier je bloem uit:


Dan heb je dus zo je bloem.


Leg nu de bloem in de 2e pons. Je koopt ze altijd per 2, de 1 ponsts de andere embrost.



Een paar keer flink duwen en dit is het resultaat:


(bijna) alle spullen voor deze kaart kan je bestellen bij Het Hobbykoffertje
en Monique heeft ook een hele leuke actie die loopt tot eind April. bij iedere besteding van 25 euro aan producten. krijg je een lot. en eind April kiest ze dan een winnaar(res) en die kan de roze cuttlebug winnen!!

en kijk ook eens op: hobbykoffertjesdesignteam blog voor nog meer leuke ideeen.

ik hoop dat jullie wat hadden aan deze werkbeschrijving. en ik zou het weer leuk vinden als jullie ook een flappen kaart hebbeg gemaakt. om even in dit venster een reatie achterlaten met een link. dan kunnen we hem met z'n alle komen bekijken!

18 opmerkingen:

  1. Wat ben ik blij met deze zeer duidelijke beschrijving van deze flappenkaart. Ik ga me er in het weekend ook eens aan wagen.
    Bedankt hoor.
    groetjes
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martine,

    Wederom weer super mooi. Soms vraag ik mij weleens af, waar haal jij toch de tijd vandaan? Je hebt er weer een duidelijke uitleg bij gemaakt. Super hoor. Als ik meer tijd heb, dan ga ik hem eens proberen. Maar ik moet mij nu eerst voorbereiden op mijn workshop die ik morgen in Hoensbroek moet geven. (zuid Limburg)

    Groetjes van Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annette,

      Ik lees via deze superleuke blog met doe-activiteiten dat je workshops geeft in Hoensbroek. Ik heb een organisatieburo (in Brunssum) en ben benieuwd wat je doet en maakt. Heb je een website? Mijn emailadres is Joy4everArt@kpnmail.nl.
      Groetjes
      Joyce

      Verwijderen
  3. Weer een super leuke kaart, maar deze maak ik niet hoor. Deze heb ik al is een x gemaakt in een ver verleden.
    Ik ben nu lekker met het dooskaartje aan de knutsel.

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Martine,
    Dank je wel weer voor de super uitleg!
    Ik heb hem opgeslagen hoor.
    enne......ik vind hem prachtig bij je!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig is dit weer zeg!! En wat een duidelijke uitleg heb je er wederom van gemaakt! Ik heb het even opgeslagen!! Bedankt hiervoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook deze tutorial ziet er weer geweldig uit! Ik heb mijn kaart met doosje klaar uit je vorige tutorial en hij komt donderdag op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je voor de beschrijving erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er weer prachtig uit Martine! Handig van die beschrijvingen!!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wouw martine
    dit is ook al weer zoon fantastische kaart
    echt super
    ga m zeker maken denk dta het morgen wordt hihi
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie kaart zeg en wat lief dat je er tutorial bij maakt echt top probeer hem ook eens te maken.
    groetjes
    Daantje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een pracht van een kaart. De werkbeschrijving kan niet duidelijker. Ik ga deze zeker maken.
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk! En bedankt voor je duidelijke tutorial :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige uitleg, ik ben direkt volger geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super beschrijving Martine, dank je wel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel inventief! Leuk dat je uitlegt hoe het in elkaar zit. Dank je wel!
    En zoals gewoonlijk is je kaartje natuurlijk weer hardstikke leuk.
    groetjes van Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een geweldig mooie kaart en duidelijke uitleg
    ben er ook mee bezig geweest en heb ook een flappenkaart gemaakt
    zoals je vroeg, hier de link naar mijn blog
    http://hobbydoos-anneke.blogspot.com/2012/04/flappen-kaart.html
    bedankt voor het delen met ons.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Martine,

    Ik ben op je blog terechtgekomen via Nellie, die weer op mijn blog meedoet aan de Challenge Flappenkaart. Ze heeft jou model gebruikt. Ik vind hem schitterend. Deze ga ik beslist ook een keer maken.
    Ben direct volger geworden van je blog. Blijf ik op de hoogte van de mooie dingen die je maakt.
    Groetjes, Monique
    www.knutselsenkadootjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen