Translate

dinsdag 7 september 2010

Workshop/ tutorial bagpack (rugzak) met scal stap voor stap





Ik vroeg aan Jolanda : cards ect.shop of ze voor mij een soort "rugzakje" patroon kon maken want Elisa gaat straks naar de basisschool. Ik vond het dan wel leuk om rugzakjes te trakteren met als tekst: "ik pak mijn spullen en ga naar de basisschool." Of zoiets. Ik moet nog even wat bedenken ( tips zijn welkom ;) ).

Jolanda wilde dat wel dus die is druk aan de gang gegaan. Ik vond deze gelijk al zo verschikkelijk leuk! Ik heb er stap voor stap foto's van gemaakt zodat jullie dit ook kunnen maken. Heb je geen scal (sure cuts alot) geen probleem! Je kan ook gewoon het patroon bestellen.

Als je dit patroon besteld krijg je die binnen via je mail. Je slaat het op je computer op en opent scal (sure cuts alot). Dit is een programma op je PC die je aansluit doormiddel van een kabel aan je cricut. Zo kan je eigenlijk alles uitsnijden wat je kan vinden op Internet zonder dat je "dure" cartridges hoeft aan te schaffen.

Je opent dus scal (sure cuts alot):
Dan ga je naar: file, import en dan zoek je je bestand op en drukt op enter:


Daarna zie je dus je scherm je "mal". Je ziet aan de linkerkant boven aan de mat de volgende pagina. Daar staat het rugzakje zelf. Om dat op 1 pagina te krijgen selecteer je 1 figuur (ctrl-c) en dan open je de andere pagina en druk je op ctrl-v en dan staat alles op 1 pagina.


Daarna druk je op het schaartje en de cricut snijdt het figuur uit:


Ik gebruik zelf altijd mijn score-pal om de rillijnen te maken.
( in je mail krijg je ook altijd keurig een pdf bestand waar duidelijk de rillijnen en vouwlijnen vermeld staan)



Ook het andere "flapje" ril je ook. Dit is het klepje van je rugzak:



Daarna beïnk ik zelf altijd even de zijkanten ( maar dat is persoonlijk)


Daarna kan je alles bekleden. Kies je design papier en neem je:
2x 9,3cm bij 7cm
en 2x 9.3cm bij 3,5cm
Ook hier beïnk ik de zijkanten altijd even.

Daarna heb ik de plakranden voorzien van dubbelzijdig tape en ook de designpapiertjes


We beginnen met de meest linkse kant, de achterkant.
Je kan je designpapier erop plakken. Daarna pak je de "flap" en leg de gleufjes goed op elkaar en lijm dit vast:


Draai het geheel om en snij even de gleufjes open, daar moet straks lint doorheen:


Daarna neem je een stuk lint van ongeveer 60cm ( ik neem dat altijd ff ruim hoor)
en die haal je er via een lus doorheen ( ziefoto)

Daarna haal je hem door het gleufje 2 zodat de hengels aan de buitenkant komen te zitten:

De binnenkant maak je vast doormiddel van lijm/tape. Je kan dat straks mooi wegwerken.


Daarna kan je het andere designpapiertjes erop plakken:


Daarna vouw je het rugzakje in elkaar:



En pimpen maar!!

Veel plezier met deze workshop. Ik zou het leuk vinden als je er één gemaakt hebt dat je hier even je link neer zet!


Groetjes Martine
www.madeliefjuh.nl

ik doe graag mee met de challenge van:
meljensdesignsdt
thepinkelephantchallenge

35 opmerkingen:

  1. Wat een teamwork weer van ons he?!
    Je hebt hem superleuk gemaakt, echt heel schattig!
    Groetjes,
    Jolanda
    Cards etc. Shop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig rugzakje en een hele goede duidelijke uitleg!!

    Liefs, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw erg gaaf!!!!
    enne jij bent ook goed bezig,hihi:-)
    groetjes miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk idee zo'n rugzakje te maken voor Elisa als ze straks naar de Basis school gaat.
    Het ziet er heel leuk uit echt super gaaf.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal top hoor Martine!
    WAt ben je toch een vaardig knutselaar.
    Waar heb jij dat SCAL programma gekocht?
    Ik heb een download probeer programma gezien, maar het is in het engels en daar ben ik niet zo vaardig in.
    Groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Martine, hij is echt superleuk, dat zullen ze op de basisschool ook wel vinden.

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauuuw wat is dit weer schitterend gemaakt
    ik heb geen cricut dus kan het niet maken

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk zeg. lief dat je de uitleg erbij geeft.

    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeempie hee, jij verzint steeds weer wat leukers zeg! Schitterend, en de kleurtjes waarin je hem hebt gemaakt zijn ook super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk Martine! Ik heb ooit ook eens zo'n rugzakje gemaakt, erg leuk om te doen.

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Martine dat ziet er weer super uit!!Duidelijke uitleg. Bedankt.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig leuk idee Martine! Echt super zo'n rugzakje. Dat zullen de kindjes vast heel mooi vinden! Fijne dag! Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat enorm gaaf, ik heb er een sjabloon van liggen maar nog nooit gemaakt, maar deze is super.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wouw wat een super gaaf rug tasje martine
    echt geweldig
    wat zal elisa trots zijn dat zij deze mag uitdelen
    echt geweldig
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, wat een super leuke creatie weer! Bedankt voor de uitleg.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw madelief leuk rugzakje, die ga ik zeker ook een keertje maken!
    gr, hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super martine, dat is wel gaaf he als je een snij machine heb ,komt er super strak uit , vin het super xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wow dat ziet er erg gaaf uit bedankt voor je uitleg ik vind hem super mooi !!

    groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig rugzakje en een heel leuk idee!
    Ik heb binnenkort ook een kindje die de peuterschool gedag zegt! Ik hou het in mijn achterhoofd;)
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hij is heel erg leuk. En erg mooi... gepimpd?!

    gr sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is prachtig, jammer dat ik dit niet kan maken omdat ik geen scal heb maar goed.

    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Martine! Wat een lief en leuk rugzakje! En dat je dit met ons deelt :) Dank je wel ook voor je lieve reactie op mijn blog :)

    Liefs, Cheryl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wowwww Martine,wat prachtig gemaakt.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal eindeloos, wat een wereld les.
    De rugzak is zo scheetje....die pronkt vast in je kamer.

    Warme groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Martine,

    Hij is super erg leuk gedaan.

    Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Martine,

    Erg mooi en bedankt voor je duidelijke uitleg.

    Groetjes van Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. This is just so cute!! Love the papers and colors!
    Thanks so much for joining us in our Back 2 School challenge at Meljen's Designs this week! Good luck!
    Dee (Spryte)♥
    Sprytebyrds Spot

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Awesome tutorial!!! Love this little sack! Thanks for playing along with us at The Pink Elephant!
    Krista :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super mooi kan het helaas niet zelf proberen te maken heb geen scal.Echt schitterend hoe kan ik aan het patroontje komen in pdf formaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. yvonne. ik kan jou niet mailen op de een of andere manier. maar in mijn verhaal staat een link van de winkel cards. ect. shop. daar kan je hem aanvragen! succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. super ! bonne idée je n'ai jamais fait ce modèle et je vais essayer

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Is dit patroon nog steeds te krijgen in pdf ?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi hoi ik vind dat rugzakje erg leuk zou ik dat patroon mogen ik heb alleen niet zo'n machine.

    Gr monique

    BeantwoordenVerwijderen