Translate

donderdag 16 september 2010

bloemen maken workshop (tutorial)

Ik kreeg een paar mailtjes van mensen. die wat vragen hadden over hoe ik mijn roosjes precies maakte. dus ik probeer het met stap voor stap foto's even een beetje duidelijk te maken:


Ik heb deze bloemen gemaakt met de flower stans nr3 van Crealies. het voordeel van deze stansen is: je hebt gelijk 4 stansen in 1.
vooral met dit soort bloemen is dat heel handig.

oke, dit is wat ik altijd gebruik::glimmermist glittermist. stans nummer3 van crealies, prikpen. en chraft sheetsplitpennen, stickels


Ik spuit dan altijd royaal glimmer mist op mijn chraftsheet:


daarna stans ik de bloemen uit met: mi-teintes papier of papicolor. ( dit is wat dunner papier. en dan gaat het wat beter, want cardstock is te dik hiervoor) en leg ze in mijn "badje" van glimmer mist. en spuit er ook nog glimmer mist overheen. ze moeten echt nat zijn van de glimmermist.



daarna maak je er propjes van. dus je bloemen laten kreukelen zeg maar. dat doe ik met z'n alle tegelijk. dat werkt het makkelijkste. heb je er gelijk in 1 keer veel klaar. daarna bewerk ik ze met glitterglam dit is een potje met een soort prachtige glitters erin. het effect is zo leuk! daarmee bewerk ik ze met een kwasje royaal over mijn bloemen heen. het is heel moeilijk om dit effect te laten zien op foto.



daarna leg ik mijn propjes bloemen op elkaar. liefst een stuk of 6 voor het mooiste effect. daarna maak ik er met een prikpen gaatje in. en splitpen erdoorheen halen.





daarna "vouw" je de blaadjes naar binnen. van boven naar beneden. en dan beetje kneden met je vingers. zo vouw je de vorm er een beetje in. je ziet met het met de seconde dat je echt een roosje creeert. dit is echt het aller leukste werk! je ziet gelijk resultaat.







daarna maak ik op de randjes nog met stickels. (maar goed, dat is persoonlijk. want ik hou van glitter :) ) en dan even laten drogen! en klaar is kees!







ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is! veel plezier ermee!
groetjes Martine

24 opmerkingen:

  1. Super! Dankjewel om het te showen ;-)
    Liefs,Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi zeg, bedankt voor de uitleg.
    Ik heb nog een klein vraagje: werk je constant met natte stansjes, of worden ze tussendoor ergens gedroogd?
    groet,
    Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ina,
    bij mij blijven ze inderdaad nat. al moet ik zeggen ze drogen wel snel hoor. maar door dat ze nat zijn. kneden ze makkelijk. en als ze eenmaal goed zitten. leg ik ze weg. en na een half dagje worden ze keihard. en kan je ze gebruiken voor je projecten!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb de benodigdheden al op een papiertje geschreven, dat kan ik dan volgende week meebrengen van de beurs in Mechelen.
    grtjes
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw prachtig Martine!

    En duidelijke kan niet nee, dit is duidelijk genoeg hihi!

    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. helemaal super meis. ik vind het ook geweldig om zelf mijn bloemen te maken en heb nu een projectje klaar met zelfgemaakte bloemen van kofiiefilterzakjes
    ik zet er ff de heettool op om de bloemen sneller te laten drogen. en dan klullen ze ook nog extra op. Geeft ook een prachtig effect
    groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je uitleg! Ga er zeker gebruik van maken, las trouwens ergens dat je het ook met de geschulpte rondjes van de nesta's kunt doen.

    liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zien die er leuk uit zeg, mooie kleur ook. Nou, het was heel duidelijk uitgelegd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. deze techniek ga ik absoluut gebruiken !!
    bedankt voor de uitleg.

    groetjes
    eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dit leuk zeg!
    En ik hou ook heel erg van glitter!

    groetjes van Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  11. pff wat zijn die mooi geworden !!Groetjes |Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ziet er super uit en dat glitterglam is dat losse poeder ofzo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor de tutorial!
    ze zijn heel mooi geworden;)
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn prachtig geworden en ..nog eens een heel duidelijke handleiding erbij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel Martine voor deze duidelijk tutorial.

    En de bloemen zien er schitterend uit.
    Ga het zeker ook proberen.

    Groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor de tip en uitleg, ik ga het ook uitproberen.
    groetjes Gretha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat mooi gemaakt en super dat je zo uitleg hebt gegeven
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wouw super gafe roosjes martine
    echt geweldig
    en wta een super uitleg ook weer
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gaaf zeg dat je zelf je bloemen maakt! Ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat een leuke uitleg en wat een leuk effect geeft het. Je kan ze in precies de kleur die je wilt maken, ik ga het zeker proberen.
    Groetjes Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi!

    ziet er redelijk simpel uit, maar dat zal vast wel tegenvallen maar goed ik ga het zeker eens proberen.

    ga je gelijk ook volged, zie veel leuke dingen voorbij komen.

    groetjes paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Martine,

    Ik begin net met mijn nieuwe liefde: Het werken met Magnolia. Ik heb dan ook heel blij met je uitleg over het maken van de bloemen! Je hebt er een volger bij!

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik heb je op mijn blog gelinkt:0
    http://cardsfromproudgranny.blogspot.nl/p/tutorials.html
    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen