Translate

woensdag 24 maart 2010

kaart met een doosje werkbeschrijving ( tutorial )






Ik zag bij Jeanette een heel leuk doosje. en ik had haar gemaild voor een patroon. die stuurde ze me op. en toen ben ik begonnen met deze kaart te maken. maar omdat ik de laatste tijd veel mails krijg met de vraag: hoe maak je die kaarten toch. dacht ik. ik maak nu wel gelijk stap voor stap foto's. en dan zien jullie gelijk hoe ik de kaart gemaakt heb.


Neem een vel papier van 30 bij 15. Dit kan cardstock zijn of designpapier.ik heb gekozen voor: cosmo cricket material girl in stitches gecombineert met deze


Ril met je score-pal op: 1, 3, 7, 9, 13 en 21 cm


Vouw het papier als de onderstaande foto

Nu snij je een venster in de kaart aan de linkerkant.(bij het stukje wat 4cm breed is.) de afmeting van het venster zijn: 10.5cm bij 2,5cm




daarna snij je een sheet ( mica) van 3,8 bij 12 cm


daarna beplak je het venster aan de binnenkant met dubbelzijdig tape en plak je de sheet erop.



aan de zijkant van de kaart snij je 4cm naar beneden en dan schuin naar beneden. ( daar komt straks je kaartje in.) ( als je 3 foto's verder kijkt. zie je hoe het eruit moet komen te zien)


daarna pak je een stukje papier van 4cm bij 4cm en ril je bij 1 en 3 cm. Dit is je bodem voor de onderkant en even vast maken met dubbelzijdig tape.



Pak nog een stuk papier van 5 bij 4 cm en ril deze op 1 en 3cm. Daarna vast zetten met dubbel zijdig tape. Dit is de bovenkant. Zet deze maar aan 1 kant vast zodat het een soort deksel wordt. Plak nu dubbelzijdig tape zoals te zien op de onderstaande foto.

Nu de andere kant.
Aan de zijkant van de schuine kant tape plakken en dicht plakken aan de kaart. Dit wordt de "houder" van het label.

LET OP! Eerst de schuine flap dicht klappen aan de kaart en dan de andere kant (waar de eitjes in komen te zitten). Zie onderstaande foto.


Voor het label neem je papier van 7,5 bij 13 cm.


Nu kan je naar hartelust de boel versieren. Ik heb zelf het volgende gedaan.

Ik heb gekozen voor de nieuwe serie van Magnolia hoppy easter





veel plezier met deze tutorial
ik hoop dat je er wat aan hebt!
willen jullie laten weten of je vaker een uitleg kaart wilt? dan kan ik daar rekening mee houden :)

en ik zou het HEEL leuk vinden. als jullie je uitwerking hier onder bij de reacties zetten met een link. dan kom ik bekijken wat jullie hebben gemaakt!


67 opmerkingen:

  1. Hoi Martine, heel mooi gemaakt weer!!Ga proberen om er ook een te maken. Bedankt voor de duidelijke uitleg!En Jeanette bedankt voor het patroon.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi,
    wat een geweldig kaart doosje zeg!
    echt heel mooi!
    liefs ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk doosje. en een duidelijke uitleg. ik heb hem opgeslagen.
    groetjes miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig leuk, meiden dank jullie wel voor het patroon en uitleg om dit te maken, liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat ziet er echt geweldig uit! Ik ga er direct mee aan de slag, heb al een ideetje wat ik in het doosje ga doen ook. Kijk volgende week donderdag 1 april op mijn blog en dan zie je wat ik er van heb gemaakt! (Nu moet ik wel he? Haha)

    gr. Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  6. superleuk gedaan! Ik denk dat ik binnenkort ook een poging waag! Bedankt voor de uitleg en patroontje.

    groetjes,
    Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het geweldig hoor Martine....!!

    Heel goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi martine wat is die mooi geworden zeg. toppie

    groetjes arina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk ,ik ga hem onthouden en wie weet dat ik hem dan een keer ga maken,je hebt weer leuk papier gebruikt.

    gr Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, dank voor de beschrijving en ik wil ook een Scor pall...grr hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat een super mooie doos kaart heel erg moi gemaakt en heel leuk dat je er een uitleg bij hebt gegeven.
    Zal het ook eens proberen
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is mooi!!!!! Heel leuk om kleine dingetjes in te stoppen als je een verjaardagskaartje geeft. Ik ga zeker proberen om er een keer eentje te maken. Dank je wel dat je dit met ons wilt delen :)!
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw dat heb je weer heeeeeeeeeeeel mooi gemaakt. Leuk papier ook trouwens. Heb vandaag de Candy binnen gekregen, dus ik kan aan de slag.
    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi Martine,
    wat ben je toch een kunstenaar
    weer zo'n super idee, geweldig mooi
    groetjes andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat maak je toch een prachtige dingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk Martine!!! Ik ga hem zeker ook maken, bedankt voor de werkbeschrijving.

    groetjes Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIES! SUPER!

    ach en beroepsmatig... ik denk er wel eens over om workshops te geven hoor. lijkt me enig! dus wie weet in de toekomst :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is gaaf Martine!!
    enne..bedankt voor je super uitleg;)
    Ik ga hem zeker maken.

    Ik heb vanmorgen het patroon van het picknickdoosje besteld, (gisterenavond programma scal aangeschaft;))
    Daar kan ik ook mee aan de slag.
    Hier gebruik ik ook je duidelijke uitleg van een tijdje geleden!
    nou ja...je ziet hem wel een xtje langskomen.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. MOOIIIIII zeker dat ik deze ook gaat maken , alleen zal ff eerst alles in inches uitpluizen hihi groetjess christa

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hahah christa... ik heb beide score-pal's haha misschien is dat en idee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is fijn van jouw dat je de werkbeschrijving erbij gedaan hebt !
    Prachtig doosje.
    groetjes
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, wat gaaf! En het ziet er ook nog eens superlief uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat leuk Martine! Ik ga hem ook gelijk zo maken, laat een linkje achter als ik hem afheb :) Bedankt voor de duidelijke uitleg!

    Liefs Cheryl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Martine!

    Ik heb er vandaag al wel 2 gemaakt. Ik was over de eerste niet zo tevreden dus een tweede poging gedaan en hij is bijna klaar. Nog even afwerken met wat leuke dingetjes. Bedankt voor dit geweldige patroon! Ben er heel erg blij mee!

    gr. Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh, dat ziet er geweldig uit Martine!! Hij is hartstikke leuk geworden en je tutorial is heel duidelijk! Super!
    Groetjes, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk kaart doosje. Het ziet er helemaal super uit. Ik ga hem zeker maken.

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw super leuk gemaakt en de uitleg is helemaal duidelijk. Ik wil gelijk een scorpal hebben geloof ik als ik dit zie, wel zo makkelijk.
    Liefs Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wouwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wat GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF
    helemaal TOPPIE hoor
    die moet ik onthouden
    schattig
    groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey Martine,

    hier is de link:

    http://cherylscrap.blogspot.com/2010/03/een-cadeaudoosje.html

    Dank je wel nogmaals voor de duidelijke uitleg!

    Knuffel, Cheryl

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wow wat een super leuk doosje!!!
    dat wordt zo een heel vrolijk pasen!
    angela

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi doosje Martine,en leuk dat je het voor ons uitlegt.Ik ga het ook een keer proberen maar weet nog niet wanneer.Bedank.Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooow wauw Martine, wat ziet dat er supergaaf uit zeg!!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hij is weer prachtig.
    Dank je wel voor de beschrijving, ik ga hem zeker een keer maken, heel erg leuk.
    Groetjes,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wauw dat ziet er ontzettend leuk uit zeg, en bedankt dat je de werkbeschtijving met ons wilt delen,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat heb je dat schitterend gedaan! En een hele duidelijke tutorial heb je gemaakt zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een superleuke kaart is dit. Ben ontzettend blij met de werkbeschrijving. Ik ga deze zeker een keer proberen te maken. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Martine,

    Het is werkelijk prachtig en wat een duidelijke tutorial!! Heel erg handig en alles is heel overzichtelijk, bedankt hiervoor!!

    Doe je misschien ook mee aan mijn candy? wil eigenlijk geen kaart van je missen *bloos* hihi! xx Marley

    BeantwoordenVerwijderen
  38. heey martine
    ik heb mijn kaartje op me blog staan
    kom gerust ff langs hihi
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Martine,
    Ik heb hem klaar hoor, als je zin hebt kom dat gerust even een kijkje nemen.

    liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een leuk ideeeeeeeeeeee en dank je wel voor de uitleg ik ben gelijk volger geworden

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat heb je dat weer mooi gedaan en dank voor de werkbeschrijving.Binnenkort ga ik het proberen.
    Lieve groet Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Martine, heb de doosjes gemaakt, staan op mijn blog.
    Groetjes ANneke
    anneke-kaartenzo.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. SUPER idee.... heel erg mooi gedaan en erg bedankt voor het delen van de hele beschrijving

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Martine,
    Geweldige tutorial weer!
    Heb hem ook gemaakt hier is de link
    http://anneke-scrapfun.blogspot.com/2010/04/paaskaartdoosje-d.html

    Bedankt! Het was heel leuk om te maken, en heb gelijk wat reclame gemaakt voor je blogje :D hihi
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Martine,
    Wat een super leuk doosje,
    Ik ben opzoek naar een patroon dat niet te moeilijk is,ik moet namelijk ongeveer 50 uitnodigingskaarten maken voor ons 25 jarig huwelijk,en zelf iets maken is toch leuker vind je niet!
    maar dit is net even Te hiervoor,
    hij is wel beeldschoon,bedankt voor de uitleg.

    Liefs sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  46. bedankt voor je uitgewerkte idee heb na geaapt.
    groetjes lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoi Madelief

    Ik ga het proberen .
    Je krijg het resultaat te zien.

    gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Martine....kwam via via op je blog (was al wel op veel blogs je naam tegengekomen)....en ik ben helemaal weg van je kaart.......je hebt een heel duidelijke tutorial geschreven......mijn probleem is echter dat ik de inches scorpal heb........jij schreef dat je ze allebei hebt......is het lastig om de maten ook in inches neer te zetten??
    Ik ben trouwens meteen volger bij je geworden....zag zoveel leuke dingen!
    groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat super zeg. Ik ga dit ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Super bedankt voor de werkbeschrijving, vind hem superleuk. Mijn probeersel staat op http://snoopy-mijnwereld.blogspot.com/ dus mocht je tijd en zin hebben, neem een kijkje. Bedankt en ga zo door.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo.

    Ik ben net begonnen met scrappen, dus nog een echte beginneling maar ik kon dit doosje maken omdat je beschrijving voor mij heel duidelijk was. Ik zou het geweldig vinden als je meer kaarten/projectjes met beschrijving op je site zet. Nogmaals bedankt

    Mvg
    Anouschks

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik vind het een super leuk project. Heb er een kaartje mee gemaakt. Hij staat op mijn blog. http://heidie-verslaafdaanscrappen.blogspot.com/2010/10/kaartje.html

    groetjes Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Bedankt voor je beschrijving!
    Hij is echt super leuk!!
    Ik heb hem omgezet in inches en op m'n eigen blog gezet (met een link naar jou).

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Bedankt voor de duidelijke beschrijving!
    Ontzettend leuk en goed na te maken.

    Ik heb er een herfstversie van gemaakt met in het vakje bloembolletjes.

    Groetjes Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoi Martine, ik heb je werkbeschrijving gevolgd en vindt het geweldig dat je dit doet en wil delen. Mijn creatie is te zien op het Hobbyjournaal http://www.hobbyjournaal.nl/?aktie=m38&var1=58868

    Ga hier vooral mee door! Dank je wel.

    Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Geweldig bedankt voor het delen. Mijn creatie kun je zien op het Hobbyjournaal.

    http://www.hobbyjournaal.nl/?aktie=m38&var1=58868

    Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Hallo Madelief,
    Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik kwam op jouw blog via Boukje (boukjesblog). Inmiddels heb ik de kaart met een doosje in diverse uitvoeringen gemaakt (-:
    Net vroeg mij weer iemand naar de maten en heb ik haar de link naar jouw, trouwens prachtige blog gegeven.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  58. hallo madelief

    deze kaart doosje heb ik voor de kerst gemaakt,maar dan met 4 waxinelichtjes erin.

    gr,Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hoi Martine, ik heb deze kaart nu voor de 2e keer gemaakt en blijf het geweldig leuk vinden!

    Groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Heel erg leuk. Wil hem eigenlijk wel proberen te maken leuk om iemand te geven.

    Groeten van Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hallo Madelief
    Ik heb de kaart ook al 2 keer gemaakt.1keer met een me to you stempel.En ëén met een schaapje dat ik met diverse ponsen in elkaar gezet heb.Ik blijf het een heel leuke kaart vinden.
    Groetjes Monja

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een leuk doosje. En een heel duidelijke werkbeschrijving.
    Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. We zijn inmiddels twee jaar verder en ik heb dit superleuke kaartdoosje eindelijk ook eens gemaakt Martine!

    Gtjs, Kitty :D

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat zeg ik... DRIE jaar verder alweer... waar blijft de tijd, whahahaha...!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. supermooi,bedankt voor de goede uitleg..ik ga hem maken

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Dankjewel voor de uitleg van het leuke kaartdoosje!!!
    Ik heb het gelijk uitgeprobeerd:
    http://handmadebyraisa.blogspot.nl/2013/12/vintage-kaartje-met-theelichtjes.html

    Groetjes Raïsa

    BeantwoordenVerwijderen